tävling på travet

Idag tävlade jag på travet som jag sa. Det gick suppar bra. På fram ridningen var han nog lite nervös tror jag. Men när vi börja hoppa fram kändes han fin och lyhörd jag hopade inte fram så super mycket för det behövdes inte. Nar vi kom in på banan snabbade jag mig att kolla på ett hinder som såg ut som en grå mur men det var bara ett räcke, den hade många vägrat på i alla fal. Den vill hen först inte gå fram till han tittade inte så mycket på hindret mer på blomman som var bredvid. När han hade tittat på det så startade jag. Han var jätte fin och verkligen bjöd mot hindrarna med lite hjälp av mig förstås. han hoppade 1 2 3 4 bra. 5 var ett rosa knasigt hinder som många vägrat på och det höll GG också på att göra men det gjorde han minsann inte. Jag kände ju att han strävade i mot lite, och jag var lite sen med skänkeln så vi han komma nära hindret och det blev ett jätte hopp men det klarade vi fint. Sen var det en kombination den gick super nu när vi tränat för Hans. Och vi klarerade resten av grundomgången super bra. Sen var det omhoppning då satt vi fart och hamnade på en andre plats med 1 sekund från ettan. Det var L:C det.

Sen var det L:B han var fin på både fram ridning och hoppning.  När vi kom in på banan var han också fin men bjöd mindre på hindrena han var nog lite tröt men hoppande fint till näst sista hindret som var det där räcket som såg ut som en mur. Den stannade han på men hoppade på andra försöket.

Bildare kommer sedan.

Här är lite bilder på sakerna jag van och fick.

Det är ett sadelskydd, borste, en handuk, vattenflaska, ett present kort på Stadium 100 kronor, tuggummi, freespi, och morötter.

Ska tävla i morgon också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0