pay and jump

Hemma från pey and junpen nu. Det gick jätte bra vi var super duktiga och nollade två klasser.

På 90 cm L:B

Framridning: på framridningen blev det lite sådär fast det var mest mitt fel och lite mammas XD mamma var funktioner och pappa lastade para ut oss och sedan stack :( , så vi blev helt plötsligt ensamma och jag hade ingen aning om när jag skulle börja rid. Men sen kom mamma och visade mig startlistorna och det visade sig att vi låg ganska bra till. Men jag fick inte till så bra framridning ändå det var så många hästar där.

Framhoppning: på framhoppningen var han fin jag var lite red att han skulle rusa iväg från mig så jag höll i honom lite mer en jag igänteligen borde, och därför kunde han inte riktigt hoppa upp sig ordäntligt.

Banan: på banan gick det bra jag försökte tänka på att inte hålla i honom så mycket. och han lyssnade verkligen på mig och mina hjälper, när jag kramade med benen så lände han galoppen och när jag rätade upp mig så kortade han den. Han var super duktig, och vi nollade.

På 1meter L:A

Framhoppning: jag tänkte på att räta upp mig mycket innan hindret. Men sedan när jag skulle hoppa oxern så släppte jag efter lite försent och vi rev en bom. Det är därför han är så bra man märker lät om man gör fel eller rät. Men det var bra att han rev för då påminde han mig att jag måste krama om honom innan ett långt hinder.

Banan: på banan fick jag till fina väggan och gjorde det lätt för oss. Han lyssnade bra på mig och mina tempoväxlingar. Ja vad mer ska jag säga, det kändes super bra och välridet. Och jag är nöjd med både hästen och mig skälv. Vi blev nollade här med.


Kommentarer
Postat av: Emma

2011-10-02 @ 18:05:45
Postat av: Emma

fin blogg! :)

2011-10-02 @ 18:06:29
URL: http://fuckt.blogg.se/
Postat av: Wilma

Kan inte du skaffa en vanlig blogg också?:)

Så kan du skriva oftare!

2011-10-04 @ 19:51:02
URL: http://wilmamathildaebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0