om tävlingen

Igår tävlade jag som jag sa. Det gick bra men jag är inte så super nöjd. Färst L:C på fram hoppningen gick det knappt att rida han. Han bara stack från mig hela tiden och lyssnade inte ett dugg på mig, så blev det på banan också, han gjorde bara som han ville och lyssna inte på mig. Vi blev helt fel fri på grund om gongen sedan var det omhoppning där lät jag honom inte gasa så mycket efter som jag ville att han skulle lyssna på mig. Men till sist hindret så gasade han och jag stoppade inte honom. Men sista svängen var en snäv sväng och jag svängde lite fjär tidigt så vi kom ut för långt och tappade mycke tid. Den runda kom vi precis under placering. Men jag är absolut inte nöjd med rundan, hälare han river alla hinder och lyssnar på mig en att vinna och köra sitt egna race. Sen var det ju L:B då var han lite tröttare och jag tänkte att om han drar så höja jag handen och drar så för han slänga med huvudet hest han vill. Och det fungerade, på framrid ringen var han ganska fin jag sick till några fina språng. Sedan kom vi ut på banan då var han super fin och hoppade stora fina språng, felfri grund om gång. Om hoppningen var väl ganska dålig av mig jag hade planerat andra väger men så blev det inte hela omhoppningen var mitt fel. Första hindret på omhoppningen var ett rett så längt språng om det var ett trippelbarr eller om det bara var ett lång oxer det vet jag inte men när jag skulle hoppa det märks det att jag inte tänkte ett dugg. Jag kom snävt på hindret och i en kort galopp och då vägrade ha fult förståligt. Sedan gjorde vi en liten snabb volt och hoppade i gen då hopade han sedda setet vi far vi tog b-ponny svingar kändes det som men han hoppade och vi fick inge mera fel. Den vunnen blev vi också precis utan för placering. Video kommer sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0