huvudvärk :O

hej idag och i går har jag varit hemma från skolan efter som jag ramlade av på hopp träningen i onsdags och slog i huvudet. Det gick bra jag fick typ en liten hjärnskakning, jag behöver bara ta det lugnt ett tag, jag har fortfarande lite ont i huvudet men det går bra bara jag tar en tablät eller två XD.

ja, ja sak samma nu vill ni kanske veta vad som hände.

så här gick det.
Det började med att vi var farsen så jag han nästan inte rida fram. Vi började lite lät med bommar så det var väll inte så super farligt att jag inte ridit fram så bra, men han kändes som ett "staket" han tog inte mina skänklar och slängde med huvudet uppe i luften.
Men vi körde på och han blev bättre och bättra det sista vi skulle göra var att hoppa en bana på 1 meter, då var han hur fin som helst han hoppade jätte bra.

Sista på banan var en kombination med 3 hinder, förs 2 räcken med ett galopp språng i mellan sedan 2 galopp språng och sedan en oxer. Det var en lång anridning till kombinationen så han blev kanske lite lång i gatloppen, i alla fall så tittade han till på det första hindret och han tänkte vägra så jag sa till honom med spöt och eftersom det var en meter så trodde jag inte att han skulle hoppa, eller jag vett inte vad jag trodde, jag var helt enkelt inte med när han hoppade, så jag tappar båda stigningarna och hamnade i obalans då kom ju de andra hindret och då får GG för sig att han ska hoppa super högt och det gör inte saken lättare för lilla mig som fortfarande siter kvar utan stugbyglar. Men jag siter kvar över hindret,

och då kommer ju det tredje hindret som jag för sökte styra undan i från men då sticker GG och jag sitter fortfarande utan stigningarna och i obalans och GG sticker alltid när jag hamnar i obalans, men då kommer ju den där oxern och GG tar i som aldrig för (Mamma sa efteråt att hon aldrig hade sett GG så högt över hindret och ett sånt fint språng) men det går inte saken lättare för mig! :O men som tur var, satt jag kvar även de hindret, men när jag landar var jag inte i värdes bästa balas precis och då sticker ju den lilla illbattingen och jag stannar kvar utan häst och landar oturligt på huvudet.

Hoppas ni förstod vad som hände! för någon bättre förklaring har jag inte XD

och bara så ni inte glömmer :)









RIDNING ÄR FARLIGT !!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0